maandag 28 maart 2011

Soldaat van Oranje!!

Gisteren ging ik naar Soldaat van Oranje en het was SUPER!! Maar ik zal bij het begin beginnen...Om 9.45uur zat ik op het fietsje naar de bus. Die was mooi op tijd dus ook op tijd in Den Bosch. Daar zag ik mijn (ex-)klasgenootje al staan. Volgens ons schema dat we hadden uitgeprint ging de trein naar Utrecht om 11.08, maar er ging ook een zogenaamde sprinter om 11.02, dus wij dachten, die nemen we! Bleek dat dus gewoon de stoptrein te zijn en de intercity haalde ons in...hoezo sprinter? aargh! Daardoor dus ook de trein naar Den Haag gemist, maar 10 min. later ging er ook heen, dus dat was nog niet zo'n probleem. Wat wel een probleem was: de bus naar het theater gemist!!! En die ging maar 1x in het uur, aangezien het zondag was...en dan zouden we dus te laat zijn. Moesten we een taxi nemen...ik ga nooit met een taxi, dus eerst klopten we ook nog bij de verkeerde taxi aan, wisten wij veel dat we perse bij de eerste taxi aan moesten kloppen haha! Het ritje koste maar liefst....€50!!!! Dikke afzetterij maarja haha, we waren er! (wel in een dikke BMW) Heel bijzonder, midden op een vliegveld gewoon een theater! We zaten op een goed plekje, hadden namelijk 1e rang!De hoofdrol werd gespeeld door Dennis ten Vergert (ja, die ene van op zoek naar Zorro) hij is understudy, maar hij deed het super goed! Het was heel gaaf want we zaten op een draaischaaf, dus wij draaide steeds rond en het decor bleef staan. Werd wel steeds weggeschoven achter een wand. In het begin waren ze allemaal door elkaar aan het zingen/ schreeuwen en ik kon niet echt zien wie er nou eigenlijk wat aan het zeggen was, dus was niet echt aan het opletten. Daarna zag ik een man uit het publiek opstaan en naar een zaalwacht lopen en die wees naar de wc op het decor....Daar kwam inderdaad wat rook uit! Maarja had eerst niet echt in de gaten dat er wat was, is namelijk wel vaker rook bij een musical, maar er was toch iets niet goed...Gelukkig lette iemand van de cast ook goed op en die liep er heen en maakte de sigaret die er in uit (?) gedrukt was goed uit. Weer aan een brand ontsnapt...haha, daarna kon ik mijn aandacht er wel bijhouden. Wat was het mooi!!! Decor was echt super! Zelfs de zee werd nagebootst met echt water (rook overigens wel naar chloor haha) mensen gingen ook echt het water in enzo. Dan zaten we weer in Engeland bij de koningen, super de luxe! Daarna weer in een krot van de soldaten. Dachten we alles gehad te hebben...ging heel, maar dan ook héél het theater open, zaten we ineens uit de buitenlucht en toen....dat vertel ik niet want dat moet je écht zelf zien!!! WAUW!!!!!!!! Echt helemaal GE-WEL-DIG!! De terugweg ging iets vlotter, toen hadden we een taxi vanuit de musical zelf. Die was €5 (scheelde maar iets met die andere....whaha) Die zette ons netjes in Leiden af, toen weer van Leiden naar Utrecht en van Utrecht naar Den Bosch. Daar een lekker hapje gegeten en daarna kwam papa mij ophalen op het station. Dus een tip als je ooit nog gaat na mijn enthousiaste verhaal:P : ga niet met openbaar vervoer of reserveer een taxi via het nummer dat op de site staat!! Vandaag weer back to reality: moest om 11.0uur bij de oogarts zijn. En jawel, alles was goed! Steeds als ik een lichtje zag moest ik op een knopje drukken, moest wel steeds naar het zelfde punt blijven kijken. En van de 120 lichtjes had ik er 120 gezien :D Dus dat was mooi! Nu eindelijk opsturen en dan hoop ik toch echt binnenkort mijn rijbewijs weer te hebben!

3 opmerkingen:

  1. Ha Sjannie, wat een leuk verhaal en toch nog met een happy end. Ik wil ook naar die musical en moet ook met openbaar vervoer dus Waar vind ik dat nummer voor die taxi??
    Groeten van iet uit Den Bosch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Wij zagen op de website van soldaat van oranje dat die taxi bestond, maar dat moest je van te voren reserveren en wij dachten dat wij dat niet nodig hadden (foutje.. Haha). Aan het einde van de musical hebben we gewoon gevraagd welk taxi busje van de musical was en zijn we erop af gestapt en die chauffeur deed helemaal niet moeilijk, konden zo instappen! Succes!

      Verwijderen
  2. Als je op de site bij bereikbaarheid kijkt staat er ook iets over een pendel dienst!

    BeantwoordenVerwijderen