vrijdag 26 oktober 2012

26 oktober 2012

Donderdag opnieuw naar de dialyse geweest. De bloeddruk werd gemeten (wordt standaard ieder uur gedaan) en toen was die 134/88!! Dus ik meteen vragen aan de verpleegkundige of ze wilde overleggen met de dokter of ik vrijdag wel extra moest komen of niet! De dokter kwam meteen een kijkje nemen en was ook verbaasd. Als de onderdruk niet boven de 100 kwam hoefde ik vrijdag niet te komen. De tweede bloeddruk was al 151/101 (zoiets)...dus zat er gelijk al boven, maar mocht me niet druk maken van de verpleegkundige, de mede patiƫnten op zaal moesten hun mond houden hihihi en dan zou het misschien nog wel goed komen. Maar uiteindelijk liep hij toch weer op en kwam de onderdruk niet meer onder de 100, dus dat werd een extra ritje Nijmegen.

Vrijdag was ik dus weer van de partij, vond het toch wel spannend. Hoeveel vocht zou er nog af kunnen? Zou ik me wel goed blijven voelen? en zo niet, wat zou er dan gebeuren? Hoofdpijn? Flauwvallen? Zou de bloeddruk zakken? En hoeveel dan? 10000 vragen dus in mijn hoofd. 
Er werd aangesloten voor maximaal 2uur en dan 1,5 liter per uur aan vocht eraf halen. De bloeddruk varieerde van 170/113 tot 140/107, dus al met al is hij wel wat gezakt. De twee uur heb ik ook vol kunnen maken, voelde me goed! Alleen aan het einde bijna kramp, dus dat betekend dat we eindelijk dicht tegen mijn streefgewicht aanzitten. betekend dus ook dat ik weer 3 kilo lichter ben!! Ben net maar naar de winkel geweest voor een nieuwe broek, aangezien niets meer past, van truitjes tot armbanden, ringen en schoenen....pffff. 

1 opmerking:

  1. Jammer een extra ritje Nijmegen. Gelukkig zakte de bloeddruk iets en konden ze 2x 1,5 liter vocht onttrekken en werd je er niet ziek van en viel je niet flauw!! Tja die kilo's er af. Niet vrijwillig en niet leuk dat overal je het aan kunt merken.

    Iets nieuws kopen is natuurlijk nooit verkeerd!

    Fijne zondag!

    Groeten Sabine

    BeantwoordenVerwijderen