zaterdag 15 september 2012

Start dialyse

De titel zegt genoeg, maar ik zal bij het begin beginnen.
Vorige week maandag gingen pap, mam en ik op vakantie in Weerterbergen. Park van de Roompot. De eerste twee dagen gingen goed en lekker gefietst en heerlijk weer, maar woensdag werd ik al ziek. Buikpijn, diarree, erge hoofdpijn, zuurbranden, geen eetlust en heel de tijd slapen.....Mam heeft toen donderdag het ziekenhuis gebeld, want hoe ik zo was konden we beter naar huis gaan! De dr. uit Nijmegen heeft toen een receptjes gefaxt naar de apotheek in Weert, ik de wonderpil ingenomen, ja wonderpil, want het hielp! Eindelijk van de hoofdpijn af en ik kon weer uit m'n bed! De woensdag erop zaten we nog steeds op Weerterbergen, maar ik had wel een controle afspraak bij de nefroloog staan, dat was toevallig 6 weken, dus zijn we gewoon op en neer gereden. Onderweg mijn tante opgehaald, want die ging de laatste dagen ook nog mee. Maar eerst dus naar het zh voor de controle. De dokter vond het toch verstandig dat als de uitslagen slechter waren de dialyse toch opgestart moest worden, ook omdat ik ziek was geweest. Straks gaat het misschien weer wat beter, maar daarna zal het toch weer hetzelfde zijn. Nou, ik voelde me zeker niet beter, dus ik wist al wel dat de uitslagen minder goed zouden zijn, maar de dokter zou donderdag (de dag erop dus) bellen met de uitslagen en het belangrijkste; wel of geen dialyse. Donderdag dus de hele tijd de telefoon bij houden en rond 16.30 werd ik dus gebeld. De uitslagen waren slechter, dus dialyse. Shock! 'ik wilde a.s. dinsdag beginnen', nog grotere shock! Je zegt oke, en dag en daar zit je dan! Ik zit al zo'n 4 jaar op het randje, moet ik dialyseren, of niet, maar als het dan ineens zover is en zo snel dan schrik je toch wel heel erg. Kreat is nu 370, ureum 40, fosfaat 2, kalium 5,1.

A.s. dinsdag begin ik dus en daarna iedere donderdag en zaterdag. Zodra er plek is ga ik naar de training en dat is dan op maandag, woensdag en vrijdag. Als ik dat onder de knie heb mag ik het thuis proberen, maar dan zijn we denk ik zeker wel een half jaar verder. 
Dinsdag laat ik wat van me horen als dat mogelijk is, anders woensdag!


1 opmerking:

  1. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! Wat je zo lang hebt kunnen uitstellen moet nu toch echt.... weet hoe je er voor gevochten hebt om het tegen te gaan, maar het kan helaas nu echt niet meer anders. Je voelt het zelf ook aan in je lichaam zeg je en dan is het denk ik goed om nu te starten hoe graag ik het ook nog even anders had gezien voor jou. Jammer dat de vakantie in het water viel en je erg ziek bent geweest, je had de vakantie zo verdiend. Succes en heel veel sterkte dinsdag, zal hard aan je denken.

    XXX Sabine

    BeantwoordenVerwijderen