maandag 6 december 2010

Surprise

De sinterklaasdag was erg gezellig. Wij hadden het 4 december gedaan. Rond 16uur was iedereen gearriveerd en hebben we lekker koffie gedronken met gevulde speculaas. Daarna lag er ´ineens´ een zak met cadeautjes op de grond hihihi. M´n nichtje kreeg een poppenbed, poppenkleertjes en memorie en m´n neefje een houten trein en een knuffeltje. Even daarna lag er weer een zak in de hal (van de andere sinterklaas...ghihi) Kregen een loopfiets en een giraffe die schijnbaar heel populair is...Op een gegeven moment zei mijn nichtje waf, waf....? Ik snapte er niks van. Bleek dus dat ze giraffe bedoelde! haha :D Wel grappig. Daarna heerlijk gegeten. Groentesoep en tagiatella met vissaus of champignonsaus en als toetje een gevulde appel met vanille ijs en vanille vla. Toen de kindjes op bed lagen gingen wij beginnen met de surprise. Moesten steeds 6 gooien om één cadeautje te pakken, dus als je 4 cadeau's had moest je vaak 6 gooien ghehe. Als je dan alles had moest nog één keer 6 gooien om alles uit te mogen pakken. Mijn broer had mij en ik had een mooi gedicht gekregen en twee boeken. Het Diner van Herman Koch en Oorlogswinter van Jan Terlouw. Van papa en mama sinterklaas had ik nog geld gekregen en een chocoladeletter. Ik had mijn schoonbroer. Maar die had alleen op zijn verlanglijst staan: 'daar moet ik nog even over nadenken'. Dus ik had een doos gemaakt met daarin een fotolijstje met de tekst 'daar moet ik nog even over nadenken' erin en een envelope die hij pas open mocht maken als alle surprises open waren gemaakt, dus leek het net of hij geen cadeautjes meer kreeg hihi. Kon hij mooi zijn zonden over denken. Toen alles was uitgepakt maakte hij de envelope open en daar had ik een gedicht in gedaan van Sinterklaas dat Sinterklaas er voor iedereen is en niet alleen voor hem, dus niet alles zelf kan bedenken en dat hij de volgende keer toch echt een verlanglijst moet maken ghehe. Daarna kon hij zijn cadeaus gaan zoeken in huis. Daar waar het draait.....was de hint. In het washok dus! Hij kon het nog niet zo makkelijk vinden. Daarna hebben we nog een spelletje gedaan wat papa had gekregen met zijn surprise, De Pedaalridders. In het begin een beetje lastig, maar toen we het snapte was het erg leuk! Toen was ik wel echt kapot, want ik had 's ochtends ook al gewerkt, dus daarna heel snel naar bed gegaan. Zondag heb ik de hele dag op de bank gehangen, was nog steeds moe. En nog lekker gegourmet. Tot de volgende blog! xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten