woensdag 14 september 2011

Rijk!

Ik ben sinds vandaag twee diagnoses 'rijker'. Niet echt iets om blij mee te zijn dus!
Vandaag ging ik naar de dermatoloog voor de 'eczeemplek' die niet weg ging met zalf. Dus even laten kijken en ze vond het toch wel vreemd dat het nog niet weg was. Toen haalde de dr. er een andere dr. bij. Ik denk de professor ofzo? Iig iemand met veel ervaring. En die vond de eerste diagnose: g.ranuloma annulare (aaah, die ja?!). Toen vertelde ik dat ik al anderhalve week last van dat zelfde been had en liet ik de pijnlijke plekken zien. De dr. natuurlijk lekker drukken op die plekken...pff! 'Hmm, dat lijkt mij wel e.rythema nodosum' (maar natuurlijk..!). Nog foto's laten maken van de plekken en voor de zekerheid toch een biopt genomen van de g.ranuloma en daar krijg ik over twee weken de uitslag van. Kreeg daarna een steunkous aan voor de e.rythema. Daarnaast nog bloed laten prikken om te kijken of het echt geen trombose is. Dus ik bloed laten prikken, was klaar, ik sta op...bloed op de grond! huh? ik kijk even naar m'n been....lekkage van het biopt! aaaaah! getver! Dus steunkous weer uit, afdrukken...pleiser eraf, alles er schoon weer op. Kous weer aan, drukt die verpleegster net op het pijnlijke stuk been, aaah!!! Kon zij ook niet weten, maar toen was ik er even klaar mee...pff! In een uurtje tijd twee diagnoses erbij, een biopt genomen, steunkous aangekregen...bleh!
Morgen belt de dr. nog voor de bloeduitslagen. Wat een ochtend!

1 opmerking: